Dodano produkt do koszyka

Nowe media w PRL

Nowe media w PRL

Piotr Sitarski, Maria B. Garda, Krzysztof Jajko

ocena:
głosów: - Napisz recenzję
Format:

Pobierz fragment

Polska Rzeczpospolita Ludowa niosła na swoich sztandarach hasła postępu. Czy udało się je realizować w czasach niespotykanego wcześniej rozwoju technik komunikacyjnych i narodzin nowych mediów, gdy polska gospodarka tonęła w kryzysie, a ustrój polityczny chylił się ku upadkowi?
Autorzy opisują wczesną historię kulturową magnetowidów, mikrokomputerów i telewizji satelitarnej w Polsce. Przedmiotem ich zainteresowania jest nie tylko technika, lecz przede wszystkim jej miejsce w społeczeństwie i zmiany, które przyniosła. Przedstawiają działania instytucji państwowych, inicjatywy społeczne, samotnych pomysłodawców oraz organizatorów – wszystko, co stworzyło znany dzisiaj świat mediów.
*
Książka wpisuje się w przestrzeń pomiędzy publikacjami popularyzatorskimi a akademickimi, zachowując atuty obu tych form. Nie bez znaczenia jest budowa wielowątkowej opowieści o PRL – opowieści, w której spotkać się mogą prywatny importer sprzętu, pracownik Szkoły Filmowej i znany piłkarz, ale też budowanie tej opowieści przez pryzmat nowych technologii i ich wernakularnych użyć, będących coraz częściej obszarem swoistej pokoleniowej nostalgii. Autorzy do tej nostalgii po części się odwołują, ale zarazem dokonują jej krytycznej korekty.
Z recenzji prof. dr. hab. Mirosława Filiciaka

Nowość

Cena: 22.45

ebook

Ilość:
Dostawa
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł
Odbiór osobisty

Radzymińska 7, Białystok

biuro@multiart.pw

+48 600 577 349 pon.-pt. 10-17; sob. 10-14

Opis produktu
Tytuł
Nowe media w PRL
Autorzy
Piotr Sitarski, Maria B. Garda, Krzysztof Jajko
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN
978-83-8142-948-1
Rok wydania
2020 Łódź
Wydanie
1
Liczba stron
242
Format
pdf
Spis treści
Piotr Sitarski, Nowe media i upadający PRL 7

Piotr Sitarski, Wideo w PRL: urządzenia i użytkownicy 43

Maria B. Garda, Przyswajanie kulturowe mikrokomputerów w PRL w latach osiemdziesiątych XX 115

Krzysztof Jajko, Telewizja z nieba dla wszystkich. Instytucjonalne i pozainstytucjonalne inicjatywy związane z upowszechnianiem telewizji satelitarnej w schyłkowym okresie PRL 165
Recenzje

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Zobacz także

Kontakt

Multiart Leszek Talipski
Radzymińska 7
15-863 Białystok
NIP: 9661619592

+48 600 577 349 pon.-pt. 10-17; sob. 10-14
biuro@multiart.pw

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.